- 17 بازدید

فرهنگسازی و پاسخگویی به مطالبات کشاورزان دو عامل اصلی در ترویج فریضه زکات
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی کمیته امداد، بهرام سرمست در جلسه شورای زکات آذربایجان شرقی با تاکید بر اهمیت عملکرد دستگاههای مرتبط در حوزه زکات، گفت: نقش تبلیغات و فرهنگسازی و همچنین پیگیری و پاسخگویی به مطالبات کشاورزان در ترویج فریضه زکات بسیار مهم است و سازمانهای فرهنگی بهویژه صداوسیما نقش محوری در این زمینه دارند.
وی افزود: نحوه تبلیغ زکات بسیار مهم است و در این خصوص ائمه جمعه و جماعات با تبیین آثار زکات در جامعه، میتوانند نقش مهم و قابلاعتنایی داشته باشند.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به این که امروزه از تبلیغات مستقیم که مستلزم امرونهی است نتیجه نمیگیریم، تأکید کرد: تبلیغات باید ضمنی و هنرمندانه باشد تا درعمل بتواند مؤثر واقع شود.
وی با بیان اینکه استان با داشتن منابع و زمینههای زکات دارای جایگاه خوبی بوده و رتبه قابلقبولی دارد، افزود: با ارشادها وهدایتهای ائمه جمعه و شورای زکات، کارهای خوبی در مصارف و کاربرد زکات انجام شده وخواهد شد.
استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر حمایت دولت از کشاورزان و تسهیل منابع و مصارف این بخش، گفت: پرداخت مطالبات گندمکاران در استان به دلیل سردسیر بودن و فصل برداشت به تأخیر میافتد و این موضوع در پرداخت زکات در بین کشاورزان ما که عموماً متدین هستند، بیتأثیر نیست.
سرمست با بیان این که کشاورزان سهم مهمی در پرداخت زکات دارند، افزود: سازمانهای متولی دولتی باید مطالبات بحق کشاورزان را پیگیری کنند.
انتهای پیام/